دلیل محبوبیت صندلی های پلاستیکی چیست؟

امروزه از صندلی های پلاستیکی هم در محیط خانه و هم فضاهای اداری و تجاری استفاده می شود. البته از آنجا که معمولا رنگ سفید به سختی تمیز می‌شود، معمولا برای فضاهای داخلی از صندلی های پلاستیکی در رنگ های روشن و برای فضاهای بیرونی از رنگ های تیره استفاده می کنند. علت محبوبیت این نوع صندلی ها و بالا بودن تقاضا در بازار برای آن ها از این قرار است:

  1. آن ها نسبت به صندلی های چوبی و فلزی بسیار ارزانتر هستند.
  2. این صندلی های راحت و شیک، با صرف هزینه بسیار پایین، از پلاستیک ساخته می شوند.
  3. در صورت افتادن آسیب کمتری می بینند و نمی شکنند.
  4. در مقایسه با صندلی های چوبی و فلزی هزینه نگهداری کمتری دارند.
  5. برای ساخت آن ها نیاز به قطع کردن درختان نیست.
  6. آن ها ضدآب هستند و اگر در فضای باز زیر باران بمانند آسیب نمی بینند.

 

 

صندلی پلاستیکی یکی از محبوب ترین وسایل موجود از جنس پلاستیک به حساب می آید. همچنین میز پلاستیکی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. در واقع این دو محصول در بازار به میزان زیادی به فروش می رسد. این نوع میزها را می توان به صورت اینترنتی نیز سفارش داد. این نوع خرید به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار مقرون به صرفه تر از خرید حضوری به حساب می آید. این دو نوع لوازم از مزایای زیادی برخوردار هستند. یکی از این فواید قیمت بسیار پایین آن ها است. این وسایل نسبت به میز و صندلی هایی از نوع چوب، فلز و غیره  قیمت کمتری دارند. در این مقاله با مزایای دیگر این وسایل آشنا می شوید.

مزایای صندلی پلاستیکی

برخلاف تصور بسیاری از افراد صندلی پلاستیکی از مزایای فراوانی برخوردار است. این صندلی ها نسبت به صندلی های چوبی و فلزی از وزن بسیار کمی برخوردار هستند. به همین دلیل نیز انتقال و جا به جایی آن ها بسیار راحت صورت می گیرد. در واقع در زمان های دلخواه به راحتی می توان آن را در جای مشخصی گذاشت. با این کار در زمان شما نیز صرفه جویی زیادی می شود. این صندلی ها نسبت به صندلی های فلزی و چوبی ارزان تر است. برای ساخت صندلی پلاستیکی نیازی به قطع درختان نیست. به صورت معمول این صندلی ها ضد آب هستند. در واق در مکان های با رطوبت بالا مانند آب باران آسیبی به آن ها وارد نمی گردد. این صندلی ها در صورت افتادن به راحتی شکسته نمی شوند. علت محبوبیت بالای این صندلی ها همین مزایا است. همچنین با این فواید تقاضا برای خرید این وسایل در بازار افزایش می یابد.

متریال ساخت صندلی پلاستیکی

نایلون یکی از رایج ترین جنس ها در ساخت این نوع صندلی ها به حساب می آید. نایلون ها از چگالی بسیار بالایی برخوردار هستند. از نایلون در موارد مختلفی مانند ساخت ظرف های مختلف استفاده می شود. آکریلیک یکی دیگر از جنس های مورد استفاده در ساخت این صندلی ها است. با استفاده از ان ها صندلی ها را می توان بسیار ضخیم ایجاد کرد. در واقع با وجود آن ها ضخامت را می توان به میزان زیادی افزایش داد. همچنین صندلی ها را با استفاده از آکریلیک در رنگ های کدر و روشن می سازند. پلی اتیلن یکی دیگر از جنس های این صندلی ها است. دامنه کاربرد زیادی پلی اتیلن ها دارند. از آن ها در موارد گوناگونی مانند بسته بندی مواد غذایی، قیف های گاز و غیره استفاده می شود. پلی پروپیلن نیز یکی دیگر از این جنس ها به حساب می آید. این جنس نسبت به پلی اتیلن از استحکام بیشتری برخوردار است.

صندلی پلاستیکی یکی از محبوب ترین وسایل از جنس پلاستیک محسوب می شود. میز پلاستیکی نیز از محبوبیت زیادی میان افراد برخوردار است. صندلی های از جنس پلاستیک از مزایای زیادی برخوردار هستند. این صندلی ها وزن بسیار کمتری نسبت به صندلی های چوبی و فلزی دارند. به همین دلیل جا به جایی و نیز انتقال این صندلی ها بسیار ساده تر صورت می پذیرد. همچنین میز های پلاستیکی از نوع تحریر برای کودکان از مزایای فراوانی برخوردار است. ایمنی بالای آن ها یکی از این فواید مهم آن ها محسوب می شود.